Terms and Conditions

Ola Nesje Försäljnings AB :–

VAT-number 556318-4620 – Hantverksvägen 11, 453 38 Lysekil, Sweden

Visting address (Showroom and Warehouse):

Hantverksvägen 11, 453 38 Lysekil

Öppet helgfria vardagar 08:00 – 17:00.

Hos oss kan du handla souvenirer och presenter på ett enkelt och tryggt sätt. Vi följer distanshandelslagen och beskriver nedan de villkor som gäller när du handlar hos oss. Om du har frågor kan du alltid kontakta oss.

Priser och betalning:

I enlighet med tillämplig lagstiftning är alla priser som anges på webbplatsen inklusive moms.

Betalning:

Vi använder Klarna.

Ångerrätt:

För privatpersoner tillämpar nesjesouvenirer.se Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. Detta utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för returfrakten.

Du har inte ångerrätt om:

Varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, endast försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Leveranser:

Leveranstiden varierar normalt sett mellan 1 – 3 dagar i Sverige och 3 – 10 dagar i övriga EU. Fraktkostnaden är 59 SEK i Sverige och 110 SEK i övriga EU. Vi levererar ej utanför EU. Fri frakt över 600 SEK inklusive moms. Paket ligger kvar hos ombud/terminal i sju dygn från ankomstdagen. Vid mindre sändningar används tjänsten PostNord varubrev.

Transportskador:

Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan hos transportören innan leveransen kvitteras. Detta är en förutsättning för att eventuella skador på produkterna skall kunna ersättas.

Returer:

Returer sker på kundens egna bekostnad. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Alternativt kan kunden själva återlämna varan till vår godsmottagning. När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.

Ej uthämtade paket:

För paket som ej hämtas ut debiteras för närvarande en avgift på 250 kr inklusive moms. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt motta det i retur

Återbetalningsskyldighet:

Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Tvist:

Vid eventuell tvist följer vi rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden och du som konsument kan även vända dig till EU-kommissionens onlineplattform ODR.

Force majeure:

Ola Nesje Försäljnings AB ska undantas från skadeståndsansvar och andra påföljder som är orsakade av omständigheter bortom Ola Nesje Försäljnings ABs kontroll. Som sådana omständigheter räknas bland annat statlig intervention, krig, bränder, översvämningar, avbrott i arbete, förbud, restriktioner, sabotage, pandemier, dåliga transport- och väderförhållanden, utebliven leverans från leverantörer, att vi eller våra leverantörer skulle vara utsatta för kriminell verksamhet samt ny eller ändrad lagstiftning.

Personuppgiftspolicy:

Uppdaterad: 2021-07-12

Ola Nesje Försäljnings AB värnar om din personliga integritet. Vårt mål är att skapa en säker och rolig köpupplevelse när du handlar av oss online.

Denna personuppgiftspolicy (”Policyn”) gäller mellan dig och Ola Nesje Försäljnings AB (hädanefter ”Ola Nesje Försäljnings AB” eller ”vi”), org. nr 556318-4620, för alla uppgifter som samlas in via www.nesjesouvenirers.se och därtill hörande sidor (”Webbplatsen”). Ola Nesje Försäljnings AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Genom att godkänna policyn i samband med registrering, köp eller lämnande av uppgifter på webbplatsen samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter enligt nedan. Vi rekommenderar därför att du läser igenom policyn noga innan du genomför en beställning.

Ola Nesje Försäljnings AB behandlar dina personuppgifter i samband med:

  • ditt köp på Webbplatsen,
  • ditt köp i butik mot faktura,
  • din prenumeration av nyhetsbrev
  • ditt deltagande i kampanjer och tävlingar
  • köp på nesjesouvenirer.se via en smartphone.

Den som ej vill ta emot adresserad reklam och erbjudanden kan kontakta Ola Nesje Försäljnings AB och begära en s.k. reklamspärr.

Hur länge finns uppgifterna kvar?:

Behandlingen sker i enlighet med vid var tid gällande regler och lagar för personuppgiftsskydd. Vi behåller dina personuppgifter så länge det behövs för att vi ska kunna administrera din beställning, era klagomål, fakturor och reklamationer för att kunna göra gällande ett garantiärende.

Upplysningar om din information:

Ett lämnat samtycke har du rätt att återkalla när som helst. I enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning har du även rätt att en gång per kalenderår utan kostnad få besked om vilka personuppgifter som behandlas om dig hos oss, oavsett hur dessa samlats in. Om du vill ha sådan information ska du skicka en skriftlig begäran till oss per post till adressen som anges på webbplatsen (går ej att begära detta via e-mail). Den skriftliga begäran skall vara undertecknad av dig.

Du har rätt att begära att personuppgifterna rättas, blockeras eller raderas om dina uppgifter skulle behandlas i strid med gällande personuppgiftslagstiftning. Om du anser att en uppgift om dig är missvisade eller fel, ber vi dig att kontakta oss på telefon 0523-125 73 eller e-mail info@nesje.se.

Uppdateringar:

Det kan komma att ske uppdateringar av denna policy som kommer publiceras på denna sidan löpande.